onsdag 10 maj 2017

Svårt att hitta balans


Nu var det länge sen jag var här inne men livet kommer liksom emellan ibland. Att det ska vara så svårt att hitta en balans mellan sig själv, familjen och jobbet. När jag äntligen tror att jag är tillbaka på banan igen efter en tuff tid så faller jag igen. Jag inser återigen att jag inte kan göra allt själv och framför allt inte på en gång. Jag måste lära mig att välja vad som är viktigt just nu och släppa resten. Det är kanske framför allt det som är viktigast, att släppa taget! Det går inte att vara överallt och fixa allt. Man måste låta vissa saker vara ibland och det får ta tid. Jag tror att det finns fler som jag och jag önskar så att ni slipper hamna där jag har varit och kanske är fortfarande med utmattningssyndrom. Att våga lyssna på sig själv innan det går för långt. Att lyssna på sig själv och sin kropp är något som är jätte läskigt i början men så viktigt. Om inte jag gör det vem ska då göra det?

Var rädda om er själva och varandra!
Stor kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar